Monday, August 24, 2009

Detik-detik yang menyedihkan dalam Ramadhan

Pejam celik, pejam celik dah 4 hari dah umat Islam bpuasa di bulan Ramadhan yang mulia ini. Alhamdulillah, aku xsempat ponteng lagi pose ni..Baju raya dah tempah, 5 hb 9 ni ambik...Kuih raya pun dah tempah kat puan tempat aku praktikal nih...Selebihnya madam2 kat umah buat...he2, keluarga aku yg pompuan2 la.n mak aku yg sentiasa setia kt dapur..Mak aku kalu raya pose ke raya haji ke mau sampai 10 jenis kuih beliau buat..aku pun kalu balik awal aku la yg tolong jaga api nye bakarkn kuih kat microwave 2...
Tapi xlepas la dari nasib malang mendapat kuih raya yg rangup dan hitam...hangit..hehe..

Aku sebenarnye nak cter pasal kisah sdih yg blaku pd aku hari ni...
Aku punye website untuk Unit Kualiti ni dah pun siap 99%...Sket lg nak touch up pun kalu ade bnda yg nak tambah2 nyer...Nk djadikan cter, ade la satu abg ni, dia staf dr UPTM.. Dia yg akan uploadkan sume website kat UiTM Pahang ni kt server...Dia tgk aku pnyer website, dia ckp cantik...Tapi......"Em, awak buat dh cntik, tapi kite kalu bleh nk seragamkan semua website yang ade yg Shah Alam da bagi format die...Awak cube tgk kat JoomLa...".Pas2 aku tgk la, memg dah ade standard die rupenye...Dia ckp lagi."Kalu awak buat mcm ni, memg xboleh gune website ni..Kn tgu student sem depan update balik...Sebab kitorang memg shah alam da bg standard cam2...Awak pndi gune JoomLa x?"Dia tnye aku..Aku jawab la.." emm,xpenah try pun...habis 2 saya kn wat blik la website ni?".."Em,masih sempat lagi nak ubah".Dia mjawab soalan aku....
Pas2 die pun kluar...

Aku betul2 sedih saat2 akhir baru dapat tau pasal ni...Dah la aku xwat sistem lagi...Aku xtau aku sempat ke x wat sume ni...Aduh, "ya Allah,tabahkan lah hati hambaMu ini...Aku memohon sedikit kekuatan untuk aku menghadapi ujianMu ni..Dan janganlah Engkau sempitkan hatiku di kala hatiku benar-benar berada di dalam kesempitan...Ya Tuhanku, sesungguhnya hambaMu ini hampir berputus asa kali ini dan aku berlindung kpdMu drpd sifat putus asa...Ampunilah aku ya Allah, ampunkan hambaMu ini...Kuatkanlah semangatku supaya aku dapat meneruskan pjuanganku ini...Dan aku benar-benar mengharap kpdMu dgn sepenuh harapan agar rahmat kasih sayangMu myinari hidupku ini dan hanya kepadamulah aku berharap. Sesungguhnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...Amin.."

Aku tidak dapat menahan air mataku drpd mgalir kluar...Alangkah sedih dan kecewanya hati aku dgn keadaan ini...Alangkah byknya masa aku yg telah terbuang dan alangkah byknye masa aku yang akan terbuang slps ni..Masa yg ada pun terhad utk aku siapkan sume 2...ya Allah, lancarkan lah urusanku...

Aku memg mudah mnangis..Tapi kalu org ln pun turut akan terasa bahang kekecewaan nye setelah ape yang kita buat bbulan-bulan, xboleh digunakn..xpelah, smg dgn ujian ini akan mningkatkan keimanan aku kpd Allah...Aku redha...

Apepun Slamat Myambut Ramadhan al-Mubarak...
Ujian yang mnimpa sbg mguji keimanan dan ketaatan kite kpd Allah..

2 comments:

  1. memang da perangai UITM mcm tu agaknye!!!
    aku paham ape yg ko rasa..yela ko pun tau kan kes intersesi aku aritu... slalu nk ckp kat owg last2 minute, diorg tak pikir mende ni penting bg owg, yang diorg tau syarat diorg di penuhi... sabar je le ejah... semoga dugaan yg ko trima di bulan ramadhan ni mendpt balasan pahala yang berganda dariNYA kelak. yang penting bersabar...

    ReplyDelete
  2. Sabo jelah...aku pun xlarat nak nangis dah..buang karan je...skarang pun tgah pning2 lalat nak start cne joomla 2..lalat pun xpening cam aku nih...tq wani..

    ReplyDelete